قیمت کارتریج لیزری

قیمت کارتریج لیزری

قیمت کارتریج لیزری : استفاده زیاد از پرینتر ها در حال حاضر ما را بر آن داشت تا به مبحث کارتریج های لیزری به عنوان عضو پر مصرف خانواده چاپگر ها و بطور خاص به قیمت کارتریج لیزری بپردازیم . در ادامه با ما همراه باشید تا پس معرفی مختصر این محصولات ، به عوامل تاثیرگذار در قیمت کارتریج لیزری بپردازیم .
کامپیوتر ها به عنوان ماشن آلاتی که در تمامی صنایع سنگین ، مشاغل اداری و به صورت ویژه صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرند به دستگاه های جانبی ورودی و خروجی متعددی متصل می شوند تا بتوانند داده های قابل پردازش را دریافت کرده و پس از اعمال تغییرات دیجیتالی روی آن ها بواسطه خروجی های سخت افزاری ، این تطلاعات را به انسان تحویل دهند . در همین اثنا از جمله دستگاه های ورودی می توان به صفحه کلید ، ماوس ، اسکنر ، صفحات لمسی و … و از دستگاه های خروجی نظیر پرینتر ، صفحه نمایش ، بلند گو ها و … نام برد .
با پیشرفت روز افزون صنعت چاپ کاغذ ، نقش چاپگر های لیزری غیر قابل انکار شده است . در همین رابطه می توان به پرینتر های لیزری و نسل قدیمی آن ها پرینترهای جوهر افشان اشاره نمود ، جایی که ساخت کارتریج های مختلف با عملکرد و کارایی های متفاوت ، سال های زیادی در دست اقدام بوده و توسط محققین در حال توسعه نیز می باشد . متن های چاپ شده توسط چاپگر های لیزری تک رنگ از کیفیتی بیشتر و هزینه چاپ هر صفحه از این چاپگر ها به نسبت چاپگر های جوهر افشان پایین تر می باشد. با توجه به نقش بسیار مهم اجزای تشکیل دهنده جوهر مشکی در میزان عملکرد این چاپگر ها ، استفاده از روش پلیمریزه شدن به منظور تولید تونر با اندازه کوچک و یکنواخت تر در دستور کار تولید کنندگان قرار دارد . همچنین این روش به دلیل کاهش ضایعات در حین فرآیند تولید دوستدار محیط زیست بوده و در این زمینه نیز پیشرفت های چشمگیری کرده است.
زمانی که یک مصرف کننده برای خرید یک چاپگر به بازار مراجعه می کند ، ضمن توجه به قیمت کالا به عامل هایی مانند کیفیت چاپ ، سرعت و طول عمر مفید دستگاه نیز توجه می کند و بر اساس میزان اهمیت هر کدام از این عامل ها انتخاب خود را انجام می دهد . شرکت های تولید کننده این دستگاه ها نیز سعی کرده اند تا با تحقیق و توسعه روز افزون خود چاپگر هایی پیشرفته و با کارایی بالاتری را برای جلب رضایت مشتریانشان عرضه کنند . تولیدات این کمپانی ها از چاپگر های جوهر افشان تا چاپگر های لیزری مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است ؛ مسیری که با انقلاب محصولات جوهر افشان شروع شده و پایانی برای آن نمی توان متصور شد . نسل پیشرفته این ماشین آلات اداری یعنی چاپگر های لیزری با کیفیتی که در زمینه چاپ تک رنگ از خود نشان می دهند و با امکاناتی نظیر حافظه بالا و محل قرار گیری پر ظرفیت کاغذ ها به رتبه اول دستگاه های مورد استفاده در چاپ با تیراژ بالا تبدیل شدند . همچنین همزمان با کاهش قیمت کارتریج لیزری این چاپگر ها ، افراد بیشتری تمایل به استفاده از این نوع چاپگر را پیدا کرده اند.
تفاوت قیمت در کارتریج ‌های اصل و غیر اصل (تقلّبی)
اگر برآوردی از تعداد صفحه ای که ماهانه پرینت می گیرید داشته باشید ( برای مثال در حدود 50 تا 100 برگ) ، در چنین حالتی بهتر است از پرینتر هایی استفاده کنید که برای تعداد برگ کمتری طراحی شده اند . تمامی کارتریج های لیزری قابلیت شارژ را دارند ؛ اما قیمت قطعات و تونر شارژ کارتریج در برند های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد . قیمت کارتریج لیزری نیز حائز اهمیت است چون از یک کارتریج نمی‌توان برای همیشه استفاده کرد و آن را بارها و بارها شارژ نمود ؛ بدین منظور باید در ابتدا کارتریج لیزری سازگار با پرینتر خود را از روی مشخصات دستگاه شناسایی کرده و متناسب با قیمت کارتریج ‌های اصل و غیر اصل آن اقدام به خرید کارتريج نمود . بهترین اقدام برای خرید کارتریج لیزری خوب ، مراجعه به یک فروشگاه معتبر است که خیال شما را از دردسر های خرید از فروشگاهی غیر متعهد ، نا آشنا به امر و مشکلات بعد از آن مانند عدم گارانتی راحت می کند . اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید ، حتما سراغ خرید کارتریجی با ظرفیت بالا بروید ، چون نه تنها از شارژ مکرر آن راحت می شوید بلکه طول عمر بیشتری را هم در مقایسه با کارتریج ‌های ظرفیت پایین دستگاه خود خواهید داشت .

فاکتورهای تأثیر گذار در قیمت کارتریج لیزری بسته به اصل و تقلّبی بودن آن تفاوت داشته که ادامه به نحوه تشخیص این دو نوع کارتریج می‌پردازیم .
خرید کارتریج Orginal : کارتریج‌ های اصل دارای هولوگرام اتمی بوده که به‌راحتی نمی‌توان آن را از بدنه دستگاه جدا کرد ، همچنین شماره ‌سریالی که روی بدنه وجود دارد با سریال روی جعبه یکیست .
خرید کارتریج Fake : درست برعکس کارتریج اورجینال برچسب هولوگرام به‌راحتی از کارتریج کنده می‌شود و شماره سریال روی دستگاه با روی جعبه مطابقت ندارد .
از آنجا که بیشتر کارتریج‌ ها ساخت کشور چین هستند ، این کشور سه گرید مختلف از این دستگاه غیر اورجینال را بصورت A ، B و C ارائه می‌کند .
گرید Aاز ویژگی‌ هایی بسیار نزدیک به کارتریج اورجینال برخوردارند .
گرید B این کارتریج ‌ها از کیفیت پایین تری نسبت به حد نرمال برخوردارند .
گرید C همان کارتریج‌ های تعمیر و رنگ‌ شده‌ای هستند که کیفیت نامطلوبی دارند .

نکات مهم در خرید کارتریج لیزری:
اصلی‌ترین نکته در خرید هر نوع کارتریج لیزری قیمت آن است و شما متناسب با حجم کار خود و کیفیت مورد انتظار از محصول نهایی می‌توانید اقدام به خرید کارتریج اورجینال یا غیر اورجینال نمایید . مسلماً کارتریج‌ های اصلی به‌ مراتب نمونه های غیر اصل بهتر هستند ؛ ولی اگر اقدام به خرید نوع غیر اورجینال آن کردید نکات ایمنی دستگاه تان را رعایت کنید تا کارتریج با آن مطابقت داشته باشد.

با صرف نظر از این توضیحات ، مجموعه پرینتر کاج ، با ارائه خدماتی همچون شارژ کارتریج در سعادت آباد آماده حل مشکلات اهالی شمال غربی تهران بوده و با ارائه خدماتی تکمیلی  آنان را از مراجعه به مراکز فروش قطعات کامپیوتری بی نیاز می کند .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *