کارتریج لیزری hp

کارتریج لیزری hp : می دانیم که عموم پرینتر هایی که کاربران شخصی در سراسر دنیا از آن ها استفاده می کنند ، عضوی از دسته های جوهر افشان یا لیزری می باشند . با صرف نظر از شرح عملکرد دسته جوهر افشان ، لازم به یادآوریست که چاپگرهای لیزری ، برای تامین ماده رنگی یا سیاهی که به درج تصاویری دیجیتالی روی جسمی فیزیکی می انجامد ، از پودرهایی ریز ، فشرده اما نرم از جنس ذرات پلاستیکی کربن دار ، مشتقات شیمیایی و پلیمری ، مواد پلی ‌استری ، رزین و اکسید آهن کمک می گیرند که در اثر حرارت به رنگی سیال تبدیل شده و روی کاغذ پخش شده و خشک می گردند . در همین اثنا که به تشریح سازوکار پرینترهای لیزری به ساده ترین شکل ممکن پرداختیم ، این عمل گرمایش در حقیقت توسط قطعه ای الکترو استاتیکی به نام “درام” انجام می پذیرد و ماحصل فعالیت های آن به کمک غلطتکی مکانیکی روی صفحه پخش می گردد . در محافل سازنده این محصولات و همچنین در نزد مصرف کنندگان این ماده ، به مجموعه متشکل از این پودر که به پودر تونر نیز معروف است ، غلتک یا درامی که این رنگ را پخش می کند و مچموعه ای از اتصالات و سنسورهایی که فرمان کاربر را می خواند کارتریج لیزری گفته می شود که بنا به تعاریف فوق در اثر مصرف مکرر تمام و با رکود بیش از حد خشک می شود ، لذا عمری جاودانی نداشته و چنانچه فردی از پرینترهای گوناگون استفاده نماید ، بی تردید مسیرش به این پدیده تلاقی خواهد داشت .

با توجه به این توضیحات ، همانطور که همه محصولات کمپانی های مطرح دنیا (در هر زمینه کاری) طراحی منحصر بفرد خود را داشته و تنها قطعات متناسب با خود را می پذیرد ، چاپگرهای کمپانی hp نیز تنها با مدل های سازگار با خود هماهنگی داشته و خروجی مطلوبی ارائه می دهند . البته ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که با وجود سیاست گذاری های مبتنی بر افزایش سود این شرکت ها ، ساخت محصولاتی که بتواند فعالیت سایر رقبا را نیز تحت الشعاع قرار داده و با مصرف تولیدات آن ها به در اختیار گرفتن بخش عمده ای از بازار بیانجامد در دستور کار قرار دارد .

مجموعه hp به عنوان یک شرکت چند ملیتی فناوری اطلاعات که ممکن بود نام ph را امروزه داشته باشد (به دلیل اینکه نام آن با قرعه کشی و روندی تصادفی از اولین حروف نام خانوادگی موسسان آن یعنی Hewlett و Packard گرفته شده است) در اواسط دهه 30 میلادی توسط دو مهندس برق در گاراژی کوچک واقع در پالو آلتوی کالیفرنیا تاسیس شد . این مجموعه که از سال 2007 تا 2013 که مجموعه لنوو جای آن ها را تصاحب کرد بهترین تولید کننده کامپیوترهای شخصی دنیا بود ، در حوزه های مختلف آی-تی دستی بر آتش داشته و کباده قدرتی برای سایر رقبای خود می کشد ، اما می توان گفت که در سال 1984 و با معرفی پرینترهای لیزری و جوهر افشان خود بود که توانست نامی در شأن اعتبار امروزی خود دست و پا کند و به جایگاه فعلیش برسد . این مجموعه با ساخت و عرضه محصولاتی که در پیکری واحد ، پرینتر ، دستگاه کپی ، فکس و اسکنر بودند چنان انقلابی در عرصه ماشین آلات اداری پدید آورد که سایر رقبا نیز خطی مشئ آنان را پیش گرفته و جا در پای آنان نهادند . LaserJet به عنوان یکی از معروفترین محصولات این مجموعه ، از چنان اعتبار و قابلیتی برخوردار است که کمتر کسی را می توان یافت که با ماشین های اداری سروکار داشته اما نام آن را نشنیده باشد .

در همین رابطه محصولات فوق الذکر برای پاسخگویی به نیاز کاربران خود نیازمند جوهر یا تونری (در مدل های گوناگون) هستند که بتوانند به سادگی مصرف کرده و ساده تر از آن با قیمتی مناسب و دسترسی آسان تهیه نمایند ، لذا شناسایی کارتریج لیزری hp و مراکز فروش آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد . کارتریج لیزری hp بنا به رنگی یا سیاه سفید بودن دستگاه ، حجم فیزیکی دستگاه ، توان فنی آن ، تعداد چاپ مورد نیاز کاربرد در هر بار شارژ و سایر ویژگی های فنیش طراحی و تعریف شده است . به عنوان مثال چنانچه به مراکز و تارنمای رسمی خود این مجموعه مراجعه کنیم ، بیش از صد مدل مختلف از کارتریج لیزری hp را خواهیم دید که هریک از آن ها نیز زیر مجموعه های متعددی داشته و پاسخگوی نیاز مشتریانشان هستند . به طور مثال کارتریج لیزری hp در دو زیر گروه A (مانند مدل های HP 503 Toner Cartridges و یا HP 312 Toner Cartridges ) و X (مانند مدل های HP 131 Toner Cartridges و یا HP 410 Toner Cartridges ) به صورت تک رنگ (مشکی ، زرد ، قرمز و آبی ) و یا ترکیبی از رنگ های فوق در یک کارتریج به فروش می رسند .

در پایان لازم به یادآوریست که مجموعه کاج پرینتر به عنوان سامانه فروش کارتریج در سعادت آباد و شارژ کارتریج در سعادت آباد آماده سرویس دهی به ساکنین این منطقه و همسایگان خود در مناطق اطراف می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *