ماشین اداری در شهرک غرب

ماشین اداری در شهرک غرب

ماشین اداری در شهرک غرب : اگر سه یا چهار دهه پیش قصد داشتیم تا در خصوص ماشین های اداری مطلبی را بنویسیم ، با وجود اینکه تعداد مدل ها و تنوع محصولات این حوزه بسیار پایین بود ، اما باز هم با وجود عدم شناخت عموم مردم از این محصولات و پایین بودن سرعت انتقال اطلاعات و دانش استفاده از آن ها ، دستمان برای ارائه توضیحاتی بدیع و غیرتکراری بسیار باز بوده و می توانستیم بی وقفه به ساعت ها سخنرانی یا ده ها صفحه مطلب نویسی بپردازیم .
امروزه اما با گسترش تکنولوژی و پیدایش انواع و اقسام دستگاه های مختلف دیجیتالی و الکترونیکی که بسیاری از کارهای انسانی را انجام می دهند صحبت درباره این موضوع اندکی سخت شده است. در این مقاله تلاش می کنیم در مورد موضوع ماشین اداری در شهرک غرب صحبت کنیم ، تعریف جامعی از ماشین های اداری ارائه دهیم و چند نمونه از مهم ترین و پر کاربرد ترین این ماشین ها را معرفی کنیم.
به صورت کلی به تمام تجهیزاتی مکانیکی ، الکترونیکی و هوشمندی که در دفاتر کاری، ادارات ، سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند تا باعث سهولت ، دقت و کیفیت در کار کارمندان آن مجموعه شوند ماشین های اداری گفته می شود. در سالهای نسبتاً دور ، ماشین های تایپ دستی یکی از مهمترین ماشین های اداری محسوب می شدند . پس از گذشت دوره ای پرینترهای سوزنی جایگاه آنها را گرفتند و اکنون در عصر حاضر دستگاه هایی مانند فکس، اسکنر و دستگاه های کپی به عنوان پرکاربردترین ماشین های اداری شناخته می شوند.
می توان گفت که تقریباً همه سازمان ها و مجموعه های اداری مختلف به خصوص در تهران و در نواحی غربی و مناطقی همچون پونک ، سعادت آباد و شهرک غرب برای انجام کارهای مختلف داخل مجموعه خود از تعدادی کامپیوتر و دیگر گجت های الکترونیکی استفاده می کنند اما در نهایت برای اینکه اسناد مختلف کاری مجموعه را بر روی کاغذ ثبت کنند نیازمند پرینترها هستند. شاید روزی برسد که تمام سازمان ها و شرکت ها از طریق شبکه های کامپیوتری با هم در ارتباط باشند و دیگر استفاده از اسناد کاغذی به امری منسوخ تبدیل شود ، اما تا فرا رسیدن آن روز چاپگرها از اساسی ترین انواع ماشین اداری در شهرک غرب و دیگر نقاط شهر و کشورمان خواهند بود.
یکی دیگر از ماشین های اداری که به محض اختراع و پس از تولید اولین نسخه های فروشی آن به سرعت جای خود را در ادارات و سازمان ها باز کردند دستگاه های کپی بودند. گرفتن رو نوشت از انواع اسناد ، نامه ها و مدارک مختلف از مهمترین کارهایی است که در ساختار داخلی همه ادارات و سازمان ها وجود دارد و می توان گفت که اگر ماشین های کپی وجود نداشتند شاید کلیات و سبک زندگی امروز ما خیلی متفاوت تر از چیزی بود که امروز مشاهده می کنیم. قبل از اختراع و تولید انبوه دستگاه های کپی تنها راهی که می شد از طریق آن رونوشتی از روی یک سند ، مدرک یا حتی تصویر به دست آورد نسخه برداری به صورت دست نویس از روی آن بود. با توجه به اینکه دوربین های عکاسی و پرینترها مدت ها بعد از ماشین های کپی به وجود آمدند در صورت نبود آنها احتمالاً اکنون در یک شرکت به عنوان کاتب یا نویسنده استخدام می شدیم و تنها وظیفه ما رو نویسی از روی مدارک و اسناد مختلف بود! بی تردید همانطور که دیدید نمی توان نقش دستگاه کپی را به عنوان یکی از مهمترین انواع ماشین اداری در شهرک غرب و سایر نقاط ایران و حتی دنیا نادیده گرفت.
در موضوع ماشین های اداری می توان به خوبی پیشرفت تکنولوژی را لمس کرد. به عنوان مثال دستگاه های فکس روزگاری از پرکاربردترین و اساسی ترین ماشین های اداری محسوب می شدند و سازمان ها و شرکت های مختلف برای ارسال انواع نامه ها ، اسناد و مدارک مختلف به سایر سازمان ها و ادارات از این دستگاه استفاده می کردند . هر چند که این روزها نیز هنوز برخی از شرکت ها و ادارات از فکس استفاده می کنند اما بیشتر مجموعه های اداری که تلاش می کنند به دردسرهای تعمیر فاکس در سعادت آباد پایان دهند و خود را با تکنولوژی روز همراه کنند و به اصطلاح به روز و آپدیت باشند جای خالی دستگاه های فکس را به اسکنر ها داده اند. اسکنر ها دستگاه هایی هستند که با فناوری به کار رفته در آنها می توانند یک عکس دیجیتالی با کیفیت بالا از اسناد مورد نظر در کامپیوتر ثبت کنند. به این ترتیب شرکت ها و ادارات مختلف می توانند با استفاده از سرویس های متنوع ارتباط اینترنتی مانند پست های الکترونیکی ، پیام رسان ها و شبکه های مجازی تصویر دیجیتالی انواع اسناد و مدارک را برای سایر مجموعه های اداری با سرعت و کیفیت بسیار بالایی ارسال کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *