شارژ کارتریج یا تعویض

شارژ کارتریج یا تعویض

شارژ کارتریج یا تعویض : با تضعیف قدرت کارتریج و کمرنگ شدن نگاره های چاپ شده ، آیا باید آن را شارژ کرده یا تعویض نمود ؟ به عنوان سوالی بهتر ، چه زمانی باید کارتریج را تعویض و چه زمانی آن را شارژ کرد ؟ آیا با مجموعه خاصی در این زمینه همکاری مستمری دارید یا وظیفه شارژ آن را به هر شخصی می سپارید ؟ چنانچه ساکن غرب تهران هستید ، تا چه حد از خدمات مجموعه های محلی استفاده کرده و کدامیک از آن ها ر می شناسید ؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و اینکه بین شارژ کارتریج یا تعویض آن کدام را باید برگرینید با ما همراه باشید .

امر تعویض و ترمیم (یا تعمیر) واژه ای نیست که مختص به یک کالا یا سرویس خاص باشد . اصولاً هر وسیله ای که دارای ساختاری فیزیکی بوده و مشابهی از آن در این دنیا وجود داشته باشد ، هم قابل تعمیر است و هم قابل تعویض .

از البسه ای که هر روز به تن می کنیم تا خودرویی که سوار می شویم ، از سخت افزارهای دیجیتالی و کامپیوتری گرفته تا خانه ای که در آن زندگی می کنیم ، از ابزاری که وسیله ارتزاق ما بوده تا محصولاتی که تنها جنبه ظاهری و زینتی دارند و … ، جملگی محصولاتی هستند که اگرچه قابلیت بهبود یافتن و رفع نواقصشان وجود دارد ، اما روزی عمر مفید آن ها به پایان رسیده و مستلزم عوض شدن می باشند .

در همین رابطه سوال مهمی که مطرح می شود این است که این زمان برای کارتریج ها چه موقعی می باشد ! یا زمانی که می گوییم « شارژ کارتریج یا تعویض » ، در پی یافتن پاسخ این سوال هستیم که در این نوبت هم می توان با شارژ کارتریج جان تازه ای به آن بخشید یا باید با نمونه جدیدی جایگزین شود !

یک مثال ساده

چنانچه با خودنویس کارکرده و تجربه نگارش با این نوشت افزار را داشته باشید ، حتماً به اتمام جوهر و توقف فعالیت این وسیله برخورده اید . در همین رابطه نمونه های قدیمی تر و کلاسیک در کنار بدنه این قلم ، شیشه جوهری نیز داشتند که در صورت اتمام محتویات مخزن مرکب می توانستیم آن را پر کرده و مجدداً استفاده نماییم .

این در حالیست که در سال های اخیر و با ترویج استفاده از پلاستیک ارزان در صنایع مختلف ، مخزن های مذکور به صورت آماده عرضه شده و کافیست تا نمونه های نوی هر رنگ با پوکه خالی آن در دل خودنویس تعویض شود تا جان تازه ای به این وسیله ببخشد .

این مثال از این روی بیان شد که بگوییم چنانچه خودنویس را به پرینتر ، پر کردن مخزن را به شارژ کارتریج و تعویض مخازن هم ارز تعویض کارتریج بداینم ، این اقدامات هریک دارای مزایا و معایبیست که در نهایت خود کاربر یکی را برمی گزیند .

 

مزایا و معایب تعویض کارتریج

استفاده از محصولات یدکی نو معمولاً به معنای استفاده از ساختاری باطراوت ، اصیل و باکیفیت است . زمانی که کارتریج خود را تعویض می کنید ، از محصولی بهره می برید که توسط یک مجموعه نامدار ساخته شده ، با مواد مرغوب و سازگار با دستگاه پرگردیده و بواسطه پلمپ شدن ، شما نخستین کاربری هستید که از آن استفاده می کنید .

در خصوص کارتریج های نو نمی توان این حقیقت را انکار کرد که کیفیت آن ها به مراتب بالاتر از مرکبیست که پس از شارژ شدن به کارتریج تزریق می شود . در نتیجه چنانچه در پی کیفیت بالا در چاپ خود هستید با تمام شدن محتویان کارتریج یک نمونه جدید از آن خریداری کنید .

این در حالیست که با داشتن تمایل به تعویض ، یکی از مهمترین چالش های این امر خودنمایی می کند ، یعنی هزینه  بالای آن . بدیهیست که تعویض یک وسیله از ترمیم آن گرانتر تمام می شود ، به ویژه اینکه این محصول کالایی خارجی بوده که ابتیاع آن همینک از هر زمان دیگری دشوار تر است .

از سویی دیگر متخصصین امر به خوبی واقفند که تعداد چاپ های کارتریج نو خیلی زیاد نیست و بنا به نقل قول هایی که وجود دارد ، یک کارتریج پس از شارژ شدن قریب به 2 برابر زمانی خریداری می شود حاوی پودرهای رنگی و تونر است ، لذا چنانچه حجم اوراق چاپ شده برای شما مهم می باشد شارژ این محصول بصرفه تر است .

 

مزایا و معایب شارژ کارتریج

شاید بتوان قیمت مناسب را نخستین ویژگی مورد قبول شارژکارتریج دانست . در شرایطی که محدودیت های مالی فرد یا مجموعه ای با مصرف بالا از پرینتر را در تنگنا قرار داده است ، طبیعیست که شارژ این محصول می تواند باری ولو ناچیز از روی دوش آن ها بردارد .

همانطور که در عنوان قبلی هم به آن اشاره شد امکان بارگذاری جوهر بیشتر در مواردی که کارتریج در حال شارژ شدن است از دیگر مزیت های آن نسبت به نمونه های نو و دسته اول این محصولات می باشد. نهایتاً با گذر از تکرار مطالب فوق بار دیگر لازم به ذکر است که کیفیت کمتر و آسیب دیدگی کاتریج در گذر زمان به دلیل بارگذاری های مکرر از مهمترین معایب شارژ آن می باشد .

 

شارژ کارتریج یا تعویض

هر وسیله قابل تعمیر (مانند تعمیر فاکس در سعادت آباد یا تعمیر پرینتر در سعادت آباد ) در نهایت روزی ترمیم و مراحل احیاء را نمی پذیرد و در آن روز محکوم به کنار گذاشته شدن می باشد ، هرچند اگر به ظاهر نیز به فعالیت خود ادامه دهد ، وظایفش را به نحو احسن انجام نمی دهد . در نتیجه اینکه در اثر شارژ مکرر کارتریج ساختار آن آسیب دیده و در اثر برخورد با موادی غیر استاندارد و ناموزون مستهلک می شود .

این کیفیت محصولات خروجیست که به ما در مورد تعویض یا شارژ کارتریج هشدار می دهد ، لذا چنانچه نگاره های شما به صورت روز افزون نامطلوب تر می شوند ، در اسرع وقت جلوی آسیب رسیدگی به خود چاپگر را گرفته و کارتریج آن را تعویض نمایید .

حرف آخر

مجموعه کاج پرینتر با قرار گرفتن در منطقه سعادت آباد ، با داشتن ید طولایی در زمینه تعمیر ماشین آلات اداری و به طور ویژه ارائه خدمات مرتبط با چاپگرها آماده خدمت رسانی به اهالی محترم نواحی غربی و شمال غربی پایتخت (سعادت آباد ، شهرک غرب ، پونک و …) بوده و بواسطه نزدیکی یا ارسال پیک رایگان خود قادر است تا در کمترین زمان ممکن ، سرویس مورد نیاز ادوات مذکور را روی آن ها اعمال نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *