کارتریج و تونر کانن در پونک

کارتریج و تونر کانن در پونک

کارتریج و تونر کانن در پونک : افرادی که به صورت حرفه ای و مستمر با ماشین آلات اداری که صد البته امروزه همه جا (از جمله در بسیاری از خانه ها) می توان آن ها را یافت سروکار دارند ، به خوبی از اصطلاحاتی که در مورد این وسایل به کار برده می شوند آگاه بوده و اجزاء و قطعات این محصولات – خصوصاً پرینترها – را به خوبی می شناسند .

در همین رابطه در خصوص افرادی که تنها استفاده هایی مقطعی از این محصولات داشته و ممکن است حتی در اثر عدم استفاده در بلند مدت از این دستگاه ها ، جوهر چاپگرشان خشک شود ، گاهی دیده می شود که این افراد تفاوت قطعاتی مانند کارتریج و تونر را نداسته و گاه به اشتباه به جای دیگری به کار می برند ، لذا قصد داریم تا پس از معرفی هریک و شرح تفاوت آن ها به موضوع کارتریج و تونر کانن در پونک بپردازیم .

فرق کارتریج و تونر چیست ؟

زمانی که معنای لغت Cartridge را در دیکشنری های مختلف بررسی کرده و یا این نام را گوگل می کنیم ، با نتیجه جالبی روبرومی شویم . فشنگ در لغت و مجموعه ای از تصاویر گلوله های اسلحه های جنگی نتیجه هاییست که با آن روبرو می شویم ، به همین دلیل عده ای معتقدند با توجه به اینکه کارتریج به معنای فشنگ است ، شاید اگر این قطعه را در فارسی فشنگی نامگذاری می کردیم حق مطلب را بیشتر ادا می کرد .

باگذر از این توضیحات ، این نام برای نخستین بار به این دلیل بر روی این قطعات نهاده شده که به دلیل شباهتشان به گلوله های اسلحه ، همانطور که این محصولات حاوی باروت و دیگر مواد منفجره هستند ، کارتریج های مد نظر ما نیز حاوی جوهر و تونر بوده و در حقیقت محفظه ای برای پرتاب مرمی خود به رنگ های مشکی یا ترکیبی از زرد ، ارغوانی و فیروزه ای می باشند .

جوهر و تونر

می دانیم که پرینترهای موجود در بازار به طور کلی به دو دسته جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند . به عنوان نکته ای مهم به یاد داشته باشیم که هر دو نمونه دارای کارتریج می باشند ، حال اینکه کارتریج نمونه های جوهری حاوی جوهر و کارتریج نمونه های لیزری حاوی پودرهای جامد رنگی به نام تونر هستند که با ذوب شدن روی سطح به پیدایش نگاره های مورد نظر کاربر کمک می کنند .

پس به عنوان جمع بندی این بخش باید گفت که تونر پودرجامدی در پرینترهای لیزریست که درون محفظه ای به نام کارتریج قرار دارد ، در حالی که گاهی خود کارتریج موضوعیت پیدا کرده و به عنوان نمادی از محتویاتش (جوهر) بکار می رود .

کارتریج و تونر کانن

پس از آشنایی با مفهوم و کاربرد کارتریج و تونر ها ، اینک نوبت به معرفی یکی از بزرگترین عرضه کنندگان آن ها ، یعنی کمپانی کانن می رسد . CANON به عنوان شرکتی ژاپنی و فعال در حوزه ساخت دوربین های عکاسی ، دیجیتالی ، ویدئویی و تک ‌لنز ، هد های مغناطیسی ، تجهیزات میکرو فیلم و سیستم ذخیره و بایگانی اطلاعات ، بواسطه شباهت ساختار این محصولات با چاپگرهای دیجیتالی و دستگاه‌های فتوکپی و استفاده سخت افزارهای اپتیکی مشترک ، از اواسط دهه 70 میلادی وارد کارزار تولید و عرضه پرینترهای کامپیوتری شد.

از سال 1989 که خط تولید کانن الکترونیک در مالزی شروع به فعالیت کرده و نخستین چاپگرهای لیزری خود را تولید نمود ، در کنار طراحی و ساخت این محصولات ، فرآوری و عرضه مواد مصرفی آن ها یعنی انواع تونر و جوهرهای رنگی و مشکی در ابعاد و مقادیر مختلف نیز در دستور کار این مجموعه قرار گرفته و بدین ترتیب نیاز مشتریان و مصرف کنندگان محصولاتشان را برطرف می کنند .

کارتریج و تونر کانن در پونک

با توجه به اینکه محصولات کانن سخت افزارهایی در کلاس جهانی بوده و می توان نمونه هایی از آن ها را در گوشه گوشه جهان یافت ، کشورمان نیز از این غافله عقب نمانده و می توان مدل های بیشماری از چاپگرهای کانن را نزد مصرف کنندگان ایرانی یافت . طبیعیست که با وجود سکونت بسیاری از این افراد یا واقع شدن شرکت ، موسسه و اداراتی دارای این محصولات در غرب پایتخت ، لزوم ارائه کارتریج و تونرکانن در پونک و دیگر مناطق همسایه آن که به دلیل مصرف و تمام شدن نیازمند شارژ یا تعویض هستند به خوبی حس می شود .

در همین رابطه مجموعه کاج پرینتر به عنوان سامانه شارژ و فروش کارتریج و تونر کانن در پونک ، با فراهم آوردن محصولاتی متناسب با این ماشین آلات ، آماده تعویض آن ها بوده و قادر است تا بواسطه پیک رایگان خود ، روند تعمیر یا تعویض آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برساند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *