تعداد پرینت کارتریج

تعداد پرینت کارتریج

تعداد پرینت کارتریج : کارتریج ها منابع رنگی دستگاه های پرینتر می باشند که به واسطه آنها چاپگرها می توانند متون و تصاویر مختلفی را بر روی انواع کاغذ ها چاپ کنند ؛ اما مشکل که در استفاده از کارتریج ها وجود دارد این موضوع است که این منابع پس از تعداد معینی چاپ به پایان می رسند و در این هنگام باید یا کارتریج های جدیدی را خریداری کرد و یا اقدام به شارژ کارتریج های قبلی نمود.

بسیاری از کاربران علاقه دارند تا به تعداد صفحاتی که کارتریج چاپگرشان می تواند چاپ کند آگاهی داشته باشند و برخی از افراد نیز از وجود مغایرت تعداد واقعی قابل چاپ با تعدادی که از طرف کارخانه سازنده اعلام می شود گله مند هستند.

موضوع تعداد پرینت کارتریج مطلبی است که قصد داریم تا در این مطلب به بررسی آن پرداخته و استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد را بیان کنیم؛ همچنین به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا کارتریج های مشابه برای کاربران مختلف دارای تعداد صفحات چاپ غیر یکسانی هستند.

Page Yield چیست ؟

شرکت های تولید کننده کارتریج عموماً با استفاده از استانداردهای ISO / IEC و آزمون هایی که بر اساس این استاندارد ها از کارتریج های تولید شده گرفته می شود و در نهایت با بررسی نتایج به دست آمده از این تست ها ، تعداد صفحات قابل چاپ را برای هر مدل از کارتریج های تولیدی برآورد و اعلام می کنند که در اصطلاح به آن Page Yield گفته می شود.

از سالیان دور یعنی زمانی که پرینترها با مکانیزم استفاده از کارتریج به بازار آمدند تا سال 2004 میلادی ، هر کدام از سازندگان تجهیزات پرینترهای لیزری و جوهر افشان به منظور ارائه گزارش عملکرد کارتریج هایشان از روش های خاص خود استفاده می کردند. وجود تفاوت های زیاد در روش های هر کدام از این شرکت ها باعث می شد که مشتریانی که قصد خرید کارتریج را داشتند برای مقایسه برند های مختلف و تصمیم گیری در خرید با مشکل مواجه می شدند.

در سال 2004 سازمان بین المللی استاندارد سازی که به نام اختصاری ISO شناخته می شود به همراه کمیسیون بین المللی الکترومکانیکی یا همان IEC اقدام به ساخت یک استاندارد جهانی برای عملیات تست و سنجش تعداد پرینت کارتریج نمودند. شرکت های بزرگ و معروفی از جمله HP ، Samsung ، Canon ، Epson و تعدادی دیگر نیز در این کار همکاری نمودند.

 

استانداردهای سنجش قدرت کارتریج ها

به این ترتیب استانداردهای ISO / IEC 19752 برای کارتریج های تونر تک رنگ ، ISO / IEC 19798 برای کارتریج های جوهر افشان رنگی و استاندارد ISO / IEC 24711 نیز برای کارتریج های تونر رنگی ایجاد و معرفی شدند.

این استانداردها که در تعمیر پرینتر در سعادت آباد  نیز استفاده می شود روش های تست و محاسبه میانگین را روشن و شفاف بیان می کنند. به طور مثال در این استاندارد ها برای تست یک مدل کارتریج ، از تعدادی پرینتر و کارتریج استفاده می شود که معمولاً تعداد پرینترها بیش از 2 عدد خواهد بود ؛ لازم به ذکر است که در این تست ، چاپگرها در شرایط محیطی یکسان و تنظیمات پیش فرض چاپگر ها که عموماً یکسان هستند ، مورد آزمایش قرار می گیرند.

 

شباهت جوهر مصرفی کارتریج و سوخت خودرو

نکته جالبی که در این میان وجود دارد بیانیه ای است که استاندارد ISO / IEC 19798 به منظور روشن سازی برخی اختلافات منتشر کرد. در این بیانیه مصرف جوهر یک کارتریج به مصرف سوخت یک ماشین تشبیه شده است .

به این معنی که وقتی اعلام می شود که یک ماشین در فاصله ای معین میزان مشخصی سوخت مصرف می کند ، در واقع به این معنا نیست که در تمام شرایط میزان سوخت آن به همین مقدار باشد. این میزان به عوامل مختلفی از جمله مقدار گازی که راننده می دهد ، باد لاستیک ها ، شیب جاده و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد و بر اساس میزان تاثیرگذاری هر کدام از این عوامل مقدار مصرف سوخت استاندارد آن ماشین نیز تغییر می کند.

در این بیانیه ذکر شده است که با توجه به سوالات زیادی که مصرف کنندگان در مورد تعداد پرینت کارتریج دارند و اختلاف تعداد صفحات چاپی که در برند ها و مدل های مشابه کارتریج ها برای افراد مختلف پیش می آید اعلام می داریم که این میزان از تعداد صفحات چاپی که به عنوان استاندارد توسط کارخانه سازنده اعلام می شود با توجه به چگونگی کار کاربر با دستگاه و نوع پرینت ها متغیر خواهد بود و این یک امر طبیعی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *