از کجا بفهمیم کارتریج تمام شده

از کجا بفهمیم کارتریج تمام شده

از کجا بفهمیم کارتریج تمام شده : سوالی که برای بسیار از افرادی که با انواع پرینترها کار می کنند پیش می آید این است که از کجا بفهمیم کارتریج تمام شده و یا در حال اتمام می باشد ؟ در ادامه تلاش می کنیم به روش هایی که می توان از طریق آنها به پایان یافتن جوهر کارتریج پی برد اشاره کنیم.
همانطور که می دانید کارتریج ها در واقع منابع تامین رنگ در چاپگرها هستند که بر اساس نوع چاپگر ، در پرینترهای سوزنی ” تونر” و در پرینترهای جوهر افشان “کارتریج” نامیده می شوند. این محفظه های نگهدارنده رنگ ها حجم کوچکی دارند ؛ بنابراین استفاده از آنها به مدت زمان و تعداد پرینت خاصی محدود می شود و به این شکل نیست که بتوان تا ابد از آنها استفاده کرد. پس از انجام تعداد مشخصی چاپ و یا پس از گذشت مدت زمانی که دستگاه بلااستفاده مانده باشد ، رنگ های موجود در این کارتریج یا تونر ها به پایان می رسد و یا خشک می شود.
در صورتی که کارتریج دستگاه فردی به دلیل استفاده نشدن در مدت زمان طولانی خشک شده باشد احتمالاً دیگر نمی توان کاری برای آن انجام داد و کاربر مجبور است اقدام به خرید کارتریج یا تونر جدیدی کند اما در صورتی که جوهر یا رنگ آن تمام شده باشد می توان آن را شارژ نمود و دوباره برای استفاده در چندین چاپ آنها را به کار گرفت. اما همانطور که پیش تر گفتیم این سوال در ذهن کاربران پرینترها خطور می کند که از کجا بفهمیم کارتریج تمام شده و یا در حال تمام شدن است ؟ در ادامه راه هایی که توسط آنها می توانید به پاسخ این سوال دست یابید را مورد بررسی قرار می دهیم.
به صورت کلی دو روش را می توان برای یافتن پاسخ این سوال انجام داد. آسان ترین و متداول ترین راه برای اینکه متوجه شوید آیا رنگ کارتریج شما رو به اتمام می باشد یا خیر ، این است که کامپیوتر خود را که دستگاه پرینترتان به آن متصل است روشن کرده و سپس در سمت راست نوار وظیفه ویندوز که در پایین ترین قسمت مانیتور قرار دارد و به آن Taskbar نیز گفته می شود ، بر روی نمادی که نشانگر پرینتر می باشد کلیک راست نمایید. پس از این کار پنجره کوچکی بر روی نماد پرینتر ظاهر می شود که باید در آن بر روی گزینه estimated ink levels یا تخمین سطح جوهر کلیک نمایید. پس از این کار پنجره ای برای شما باز می شود که در آن به وضوح مقدار رنگ های باقی مانده در کارتریج دستگاه شما را نشان می دهد و شما خواهید دید که آیا اکنون نیاز به خدمات شارژ کارتریج در سعادت آباد دارید یا کارتریجتان هنوز می تواند مدتی به کار خود ادامه دهد. در صورتی که به هر دلیلی موفق به انجام این کار نشدید می توانید از روش دوم که در ادامه خواهیم گفت اقدام به این کار نمایید.
روش دومی که می تواند شما را به پاسخ این سوال که ” از کجا بفهمیم کارتریج تمام شده ” برساند استفاده از یکی از نرم افزار هایی است که در آن امکان ایجاد اشکال مختلف و چاپ آن ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توان به نرم افزار Microsoft Word در این زمینه اشاره کرد. پس از ورود به محیط این نرم افزار و یا یک نرم افزار مشابه آن شما باید اقدام به ایجاد چهار مربع کوچک و یا هر شکل هندسی دیگری کنید. پس از آن هر کدام از این مربع ها را با یکی از چهار رنگ داخل کارتریج رنگ آمیزی کنید. این چهار رنگ عبارتند از سیاه ، آبی ، قرمز و زرد که هر کدام از اشکال هندسی ایجاد شده باید با یکی از این رنگ ها پر شده باشند. پس از این کار کافی است که آن صفحه را چاپ کنید و نتیجه چاپ شده را مشاهده نمایید.
اگر هر چهار شکل هندسی موجود در کاغذ با رنگ خوبی چاپ شده باشند و شفافیت لازم را داشته باشند ، نشان دهنده این موضوع است که هر چهار کارتریج شما فعلاً نیازی به شارژ ندارد ؛ اما اگر هر کدام از رنگ ها کدرتر از رنگ واقعی چاپ شود یا به هر نحوه با کیفیتی که انتظارش را داشتید چاپ نگردد نشان می دهد که کارتریج آن رنگ خاص در حال اتمام است و شما باید به زودی اقدام به شارژ آن نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *