پرینتر سامسونگ در پونک

پرینتر سامسونگ در پونک

پرینتر سامسونگ در پونک : در دنیایی که مهارت تبلیغات، هنر برندینگ و معادلات فروش همه ما را به سمت مصرف‌گرایی سوق می‌دهند، وجود یک نام آشنا، محبوب و قدرتمند روی یک محصول مهر تائیدی بر روی فروش هرچه بیشتر آن است . به طور مثال زمانی که ما نام یا نماد کمپانی سامسونگ را بر روی هر محصولی می‌بینیم، فارغ از اینکه محصول مورد نظر چیست (اما اصالت داشته و خروجی خط تولید سامسونگ است) می‌توان پیش‌بینی کرد که محصولی مرغوب، زیبا، پربازده با طول عمری بلند است که مشتری را از خرید خود پشیمان نمی‌کند .

شاید عنایت به همین اعتبار و توانایی‌های سامسونگ بود که مدیران ارشد آن را مجاب کرد تا در سال 2009 و به منظور فروش متمرکز B2B بخشی جداگانه برای طراحی، تولید و فروش پرینتر سامسونگ در پونک یا هر نقطه دیگری در جهان راه‌اندازی کرده و بدین ترتیب وارد بازاری ناشناخته شوند .

با صرف نظر از میزان منابعی که برای این کار صرف شده و دستاوردهایی که نصیب سامسونگ شده بود، این شرکت تصمیم گرفت تا حق امتیاز ساخت پرینترهای خود را به hp و با قیمت 1.5 میلیارد دلار واگذار کند . گفتنیست که این تصمیم که برخی آن را نمایانگر تمایل اچ پی برای داشتن فعالیتی گسترده‌تر در آسیا می‌دانند دستمایه‌ای شد تا به وضعیت پرینترهایی که اینک دیگر ساخته نشده اما در ایران هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند بپردازیم .

پرینتر سامسونگ در پونک

در حال حاضر قریب به 3 سال(از 2018 میلادی) از زمان انتقال مالکیت پرینتر سامسونگ به hp  گذشته و بدین واسطه محصولاتی که در ایران تعدادشان نیز کم نبوده است دیگر تولید نمی‌شوند . اگرچه این امر به خودی خود شاید برای یک کاربر خرد با مصارف خانگی از پرینتر اهمیت چندانی نداشته باشد، اما زمانی که می‌دانیم ممکن است قطعات یدکی یا مواد مصرفی آن دیگر جایگزینی نداشته باشند وضعیت فرق خواهد کرد .

در همین رابطه افرادی که در پی تعمیر پرینتر سامسونگ در پونک یا هر منطقه دیگری در تهران هستند باید به خوبی بدانند که با وجود گرانی سرسام‌آوری که مجال خرید چاپگر جدیدی را به ما نمی‌دهد و حتی در صورت عدم وجود این محدودیت‌های مالی نیز لوازم مورد نیازمان دیگر تولید نمی‌شود، وجود مرجعی که بتواند این محصول را برای یک بار دیگر احیاء کند از چه اهمیتی برخوردار است !

در همین رابطه ما در مجموعه کاج پرینتر آماده (در ادامه فروش کارتریج در پونک و تعمیر فکس در پونک ) هستیم تا با استفاده ماهرانه از قطعات و موادی غیر تخصصی به شارژ مجدد کارتریج و تعمیر یا تعویض قطعات معیوب آن پرداخته و بدین ترتیب با کمترین دریافتی بیشترین ارزش افزوده را به بار آوریم .

تاریخچه پرینترهای سامسونگ

شاید بتوان سال 1982 را سالی مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ کمپانی سامسونگ دانست، سالی که بواسطه محبوبیت بیش از حد پرینترهای جوهری ، مجموعه مذکور گسترش یافته و دست به تولید محصولاتی کاربردوست در این حوزه زد . در این سال فکس جوهر افشان SF-300 به عنوان نخستین تولید این زیرگروه، ورود سامسونگ به حوزه ماشین‌آلات اداری را به مشتریان بالقوه و همچنین رقبای پرسن و سال‌ترش در این حوزه اعلام کرد .

اگرچه تا سال 2010 سامسونگ با طراحی و ساخت ماشین‌آلات اداری مختلف سطح تکنولوژی، دانش و مهارت خود را به رخ رقبایش می‌کشید، اما در این میان می‌توان از

  • COFAX-6000 ، اولین پرینتر چندکاره سامسونگ که در سال 1990 طراحی شد،
  • CLP-500 ، اولین پرینتر لیزری سامسونگ که در سال 2003 ساخته شد،
  • CLP-300 ، به عنوان کوچکترین پرینتر لیزری جهان که در سال 2006 روانه بازار گردید و
  • 6555N که سریعترین دستگاه کپیA4 در سال 2008 لقب گرفت، به عنوان شاخص‌ترین محصولات این دو دهه که به نام سامسونگ مزین بودند اشاره کرد .

سال‌های آخر فعالیت

یکی از نکات جالب در خصوص تاریخچه سامسونگ (بخش پرینتر) حجم فعالیت‌های آن در دهه 2010 میلادی می‌باشد، جایی که تا نیمه نخستین آن گهگاهی محصولاتی رأی مثبت صاحب نظران این حوزه را جلب می‌کردند، این پیشرفت در دهه دوم با ساخت محصولاتی بی‌نظیر و بدیع اوج گرفته و به ناگاه در مقطعی نیز با کناره‌گیری سامسونگ و فروش حق امتیاز ساخت ماشین‌آلات اداریش به hp همراه بود.

در همین رابطه می‌توانیم وقایع مهم پرینتر سامسونگ را بر اساس سال‌های میلادی ببینیم :

2010: ورود به جمع تولیدکنندگان چندکاره‌های A3 و تجهیز محصولات نسل جدید به فناوری موبایل

2012:  MultiXpress C9350ND/C9250ND اولین دستگاه کپی رنگی A3 سامسونگ که برنده جایزه سال BLI شد!

2013: CLP-415Series (colorlaser)  کم مصرف‌ترین پرینتر سال که جوایزی بیشماری از جمله طلای iF Design و دستاورد خارق‌العاده BLI را تصاحب کرد . طراحی و تولید Xpress C460W Series، اولین پرینتر رنگی لیزری NFC دار جهان!

2014: معرفی فناوری چاپ بصری | معرفی نخستین پرینتر دارای عیب‌یاب موبایلی در دنیا SPDS| ساخت نخستین پرینتر اندرویدی جهان یعنی MultiXpress X4300/K4350

2015: ProXpress M4030ND  دارای سرعت بالای چاپ و گزینه‌های امنیتی برای SMBها!

2016: برنده شدن چهار جایزه از iF Design برای طراحی MultiXpress 3 Series، M40 Series، C26 Series و The Visual Toolkit  | هزینه‌های عملیاتی کمتر و تأثیرگذاری بیشتر با ProXpress C30 Series.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *