کارتریج چگونه شارژ می شود

کارتریج چگونه شارژ می شود

کارتریج چگونه شارژ می شود : زمانی که سخن از شارژ کردن یک وسیله به میان می آید ، عموم ما به یاد وسایل برقی باتری داری می افتیم که بواسطه چند ساعت اتصال به پریز برق توان از دست رفته خود را باز یافته و برای مدت مشخصی – تا نوبت شارژ بعدی یا اتصال مستقیم به جریان الکتریسیته در هنگام فعالیت – به کار خود ادامه می دهند .

این در حالیست که «شارژ» کردنی که به عنوان یک لفظ عامیانه مورد استفاده همگان قرار می گیرد ، برگردان لغت Recharger به معنی «دوباره پر کردن» می باشد ؛ لذا فقط به مبحث نیروی برق محدود نشده و می توان از این عبارت برای پر کردن مجدد ظرف یا حجمی که خالی شده هم استفاده کرد . در نتیجه اینکه به ریختن دوباره غذا در بشقاب ، واریز مبلغی پول به حساب دیگری یا پر کردن یک کارتریج با جوهرهای مخصوص نیز «شارژ کردن» می گویند .

شارژ کارتریج در سعادت آباد

ما در این مطلب قصد داریم تا کلیاتی از نحوه پر کردن مجدد خشاب های یک پرینتر از رنگ صحبت کنیم ، در نتیجه این نوشته‌ها به اندازه ای آموزشی و کاربردی نبوده که سبب شود تا شما فنّ شارژ کردن این محصولات را به طور کار بیاموزید ، لذا پیشنهاد می‌شود که به شخصه اقدام به شارژ کردن این محصولات ننمایید .

این در حالیست که مجموعه های فراوانی از جمله کاج پرینتر (واقع در میدان کاج سعادت آباد) با ارائه خدمات خود به اهالی مناطق غربی تهران ، این عملیات حساس را با سرعت و دقت زیادی انجام داده و در این راه علاوه بر استفاده از پیک رایگانی که زحمت آمد و شدهای بی دلیل و غیر ضروری را نیز از روی دوش مشتریان ساکن غرب تهران بر می دارد ، هدف مورد نظر را نیز با اقتصادی ترین هزینه ممکن محقق می سازد .

در این مثال یک تونر hp 12A محصولیست که قصد ترمیم و بازگرداندن قوای از دست رفته آن را داریم . در این راه پیچ گوشتی های متناسب نوع و ابعاد پیچ های این وسیله ، یک پارچه نرم و لطیف و جوهرهای مرغوبی که از پیش خریداری کرده ایم از جمله مهمترین ابزار و وسایلی هستند که به آن ها نیاز پیدا خواهیم کرد ، ناگفته نماند که به دلیل پاشش یا ریختن رنگ به اطراف استفاده از روزنامه یا سفره ای پلاستیکی در زیر آن بی فایده نمی باشد .

کارتریج چگونه شارژ می شود

1. در قدم اول کارتریج را از محفظه خود خارج کرده ، پیچ کناری آن را باز می کنیم و پوشش کناری آن را بر می داریم .

2. در گام بعدی درام را از قسمت دنده سفید آن نگه داشته و در حالی که این قطعه روبروی شما قرار دارد ، آن را از سمت راست خود بیرون می کشیم .

3. در برخی مواقع کاربرد و فوایدی که یک قطعه به ظاهر بلااستفاده دارد از ده ها ابزار تخصصی و پیچیده بیشتر است ! قطعه ای مانند یک جسم نوک تیز . به عنوان مثال زمانی که در مرحله بعدی اینکه کارتریج چگونه شارژ می شود قصد جدا کردن بخش ضایعات و جوهر را داشتیم ، با یک جسم نوک تیز با میله PCR اندکی بازی کرده و با راست ، بالا ، پایین و چپ بردن آن گیره های آن (پین) را باز می کنیم .

باز کردن دستگاه

4. در بخش بعدی پس از اینکه دو پین را از طرفین کارتریج بیرون کشیدیم ، دیگر عاملی مانع جدا کردن بخش ضایعات و زباله ها از رنگ نمی شود . در نتیجه با اندکی اعمال فشار – که هرچه مدت زمان بیشتری از آخرین شارژ یا خرید این دستگاه گذشته باشد بیشتر می شود – این دو قطعه را از هم جدا می کنیم .

5. در این بخش شاهد حضور یک فنر روی بستری پلاستیکی هستید . با باز کردن آن و پیچ های بخش ضایعات که در بطن خود از جوهرهای نامرغوب محافظت می کنند به وایپر بلید می رسید . یادتان باشد که با برداشتن این قطعه همه جوهر از دور خارج شده دستگاه به بیرون می‌ریزد ، در نتیجه استفاده از زیر اندازهای نفوذ ناپذیری که به آن ها اشاره شد فراموش نشود .

6. در گام بعدی بخش جمع شدن ضایعات و تیغه وایپر را با کمک دستمال لطیفی که آماده کرده اید تمیز کنید ، اما به خاطر داشته باشید که این قطعه بسیار حساس بوده و نباید با اعمال فشار ، شدت عمل یا استفاده از دستمالی زبر آن را خدشه دار کنید .

7. با تمیز شدن ضایعات سری قبلی جوهر مصرفی ، اینک نوبت به انجام مراحل فوق از آخر به اول است ، یعنی سوار کردن وایپر بلید ، مخزن جوهر ، روکش لاستیکی آن ها و قرار دادن فنر کناره روکش پلاستیکی!

پر کردن مخزن با جوهر جدید

8. گفتنیست که که کارتریج دارای دو بخش اصلیست که تا این مرحله فقط قسمت ضایعاتی آن را باز کرده ، تمیز نموده و بسته ایم . این در حالیست که قسمت دوم این وسیله یعنی بخش جوهر مانده که آن نیز به سادگی با “اینک” مورد نظرمان پر می شود .

9. اتصال دو قسمت ، بازگرداندن میخ های نگهدارنده به سر جای خود ، جا سازی چرخنده PCR ، جا انداختن درام در همان محلی که پیش از این بوده و بازگرداندن پوشش های کناری دستگاه نیز از دیگر مراحل آماده سازی این محصول می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *